Materiell

På denne siden finner du designmaler pg eksempler på diverse materiell til bruk ved forskjellige anledninger.

Annonser

Annonsemateriell er med på å kommunisere den visuelle profilen og skal derfor utarbeides i tråd med retningslinjene.

Benytt profilfonten Rotunda, profilfarger, og fargeversjon av logo så langt det lar seg gjøre.

Oppsettet bør holdes ryddig og enkelt slik at budskapet kommer frem.

Bildene under er eksempler på hvordan annonsene skal utformes. Designet må tilpasses de aktuelle størrelsene/formatene på annonsene, etter skjønn.

Bruk bilder som er i tråd med bildemaneren eller velg en av illustrasjonene som du finner under “Foto og grafikk”.

68° Nord-Bidraget- digitale annonser

68° Nord-Bidraget-papirannonser

Sparebankstiftelsen 68° Nord - digitale annonser

Sparebankstiftelsen 68° Nord - papirannonser

SoMe

Alt som legges ut i sosiale medier skal være i tråd med profilen. Bruk gjerne bredden i farger og elementer for et variert uttrykk.

Materiell ved gaveutdeling

Innrammet gavebrev/diplom

For mer høydtidelige gavetildelinger som man ønsker litt ekstra oppmerksomhet rundt.

Gavesjekk

Den tradisjonelle gavesjekken ved tildelinger. Kan produseres i mindre og større formater. Store formater er effektfullt og gir god synlighet ved for eksempel pressebilder eller på en scene.

Plakett

Gaver gitt av 68° Nord-Bidraget kan merkes med en diskret plakett i syrefast stål, med lasergravert logo i sort.

Arenamerking

Arenamerking som f. eks. skilt/banner på idrettsanlegg må tilpasses tilgjengelige flate fra gang til gang. Som regel er det et mål om at logoen er størst mulig for best mulig synlighet. Hvis flaten skal ha et mer dekorativt formål er det mulig å trekke inn andre profilelementer, som illustrasjoner eller foto. Slagordet “For levende lokalsamfunn” kan også brukes der det passer på den aktuelle flaten, såfremt det ikke går ut over størrelsen på logoen.

Eksempler: